Sverige

Bildgalleri

  1. Många klädde ut sig i fredags i Stockholm för att fira halloween. De gick en parad. Foton: Anders Wiklund/TT
  2. Många var med i paraden. De hade klätt ut sig till något läskigt.
  3. En läskig clown vid Sergels torg i Stockholm.
  4. Människor tände ljus vid Sankt Pauli Mellersta kyrkogård i Malmö i lördags. Foto: Johan Nilsson/TT

Många firade halloween

Under helgen firade
många halloween.
De klädde ut sig till något läskigt.

I Stockholm samlades många
människor för att gå i en parad.
Det var vid Sergels torg
i fredags.

I lördags den 1 november
var det en annan högtid,
alla helgons dag.
Då tände många ljus vid gravar
för att minnas de som har dött.

8 SIDOR

Firade du halloween
eller alla helgons dag?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

13 kommentarer

  1. ieremia says:

    Min familj fyrar inte halloween men jag bara gick på bus eller godis med mina kusiner

  2. TANG says:

    8sidor du fixar att något läskigt istället ”något läskgt”😀😀😀

  3. Bebi Peggy says:

    Jag brydde mig inte om att fira någonting. På parkeringen där jag bor finns det däremot äggskal som vittnar om att någon firat halloween.

  4. Emmi says:

    Vi firade “Halloween”, men på kristna sätt. All hallows eve(ning) = allra heliga afton. Vi påminde om all heliga, som är i himlen och bed för oss inför Gud. Jag tänker att det behövs i den här konstig världen.

  5. Man says:

    Jag firade Halloween och högtiden som man tänder ljus minnas de som har dött.
    Det är både spännande för mig det tycker jag.

  6. 67 SIX SEVEN 67 says:

    Jag firade halloween på landet! ❤🧡💛💚💙💜🤎🖤💕💞
    Det var skit roligt!!! 😍😂😊🥰🥳; )

    Men min ena kusin åt upp allt godis vi fick under vägen och det var it roligt!!!!! 😠😤💔Fast han it får 🙁

  1. Kommentera