Världen

Terrorister anföll USA-kontor

En grupp terrorister anföll
i måndags USAs konsulat-kontor
i staden Jidda i Saudiarabien.
Terroristerna sprängde en bomb
utanför kontoret och anföll
det sedan.
Minst tolv människor dödades.
Bland de döda fanns både
terrorister, poliser och vakter.

– Terroristerna vill att vi lämnar
Saudiarabien. De vill att vi lämnar
Irak. De vill att vi ska bli rädda,
sade USAs president
George Bush.

Flera gånger tidigare har terrorister
sprängt bomber i Saudiarabien.
Flera gånger har det varit
utlänningar de velat döda.

Förra året anföll terrorister
ett bostadsområde för utlänningar
i huvudstaden Riyad.
Då dödades 35 människor.

Sedan dess har alla amerikanska
kontor var bevakade av vakter.
Det kunde ändå inte stoppa
terroristerna i måndags.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera