Världen

Sjömännen var fast på havets botten

I tre dygn var sju ryska sjömän
fångar i sin ubåt på
havets botten.
Det var kallt och mörkt.
Sakta tog luften slut
i den lilla ubåten.
De flesta trodde att de skulle dö.
Men på söndagen räddades de.
Alla sju klarade sig utan skador.

Det var i torsdags som
den lilla ubåten var med på
en militär-övning.
På två hundra meters djup
fastnade ubåten i några kablar.

En brittisk ubåt kunde hjälpa
den loss på söndagen.
Den brittiska båten skar av
kablarna och den ryska ubåten
kunde komma upp till ytan.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera